3. јануар 2012.

Kokteli



Koktel treba da izazove efekt kod gosta isti kao i prelepa žena kod muškaraca. Na oko treba da je zavodljiv, na miris uzbudljiv i konačno na okus – božanstven

Image result for coctel

Kako je koktel dobio ime

Koktel je stimulativno alkoholno piće i u originalu je miks jakih alkoholnih pića, šećera, vode i gorkih pića. Coctail u prijevodu sa engleskog jezika znači “Petlov rep”.
Imenu su naravno predhodile borbe petlova u SAD-u. Priča kaže da je po završetku borbe petlova, pobednik priređivao zdravicu koju bi plaćao vlasnik petla gubitnika. Piće koje se pri tome služilo je bilo sastavljeno od onoliko pića koliko je rep petla gubitnika imao boja.
Ali tu nije kraj ovoj priči.
Vlasnik petla pobednika bi pre zdravice iščupao rep petla gubitnika i pozvao na zdravicu sve prisutne sa rečima: “LET US HAVE A DRINK ON THE COCTS TAIL” Bilo je to u 15 veku u prošlog milenijuma.

Povratak koktela na ugostiteljsku scenu

Kokteli u modernom vremenu su bili dugo vremena zaboravljeni i nisu imali značajnije mesto u ugostiteljstvu sve do 1989.g. kada se pojavio Cosmopolitan. Prvi put ga je napravio Toby Cecchini u njujorškom restoranu “Odeon”, mešajući Absolut Citron vodku, Cointreau, sveže ceđeni sok od zelenog limuna i sok od brusnice. Bilo je to jednog petka uvečer, 1989. godine. Cecchini je kasnije čak napisao i knjigu o tome, koja se zove, “Cosmopolitan”.
I tada se desio boom koktela u njihovoj primeni u modernom ugostiteljstvu. Sada gotovo da i nema bara koji ne nudi koktele kao standardnu ponudu u svim varijantama pripreme i posluživanja.



Pripremanja koktela možemo podijeliti na tri načina:

  • Tresući u mešaču (Shakeru)
  • Mešajući u barskoj čaši (Mixglass)
  • Mešajući u čaši u kojoj se poslužuje
Related image

Koktele delimo po sastojcima na:

  • Kokteli sa absinthe-om
  • Kokteli sa pivom
  • Kokteli sa brandy-jem i konjakom
  • Kokteli sa cachaca-om
  • Kokteli sa ginom
  • Kokteli sa rumom
  • Kokteli sa sake-om
  • Kokteli sa tequilom
  • Kokteli sa vodkom
  • Kokteli sa whiskey-jem i burbonom
  • Kokteli sa vinom

  • Vrste koktela

    Aperitiv kokteli - Manhattan Cocktail, Gin Martini, Negroni, Amerikano, Rob Roy… služe za otvaranje apetita. Neki od ovih starih recepata izvrsno se slažu sa raznim predelima, a naročito svežim ostrigama, tako da ih većina restorana i nudi u toj kombinaciji.

  • Super Premium Destilati – su najprodavaniji u kategoriji alkoholnih pića. Osnovna karakteristika ovih koktela su luksuz, life-style i sofisticiranost. Služe se ili sami ili u kombinaciji sa drugim mikserima. Vjeruje se da ako se meša skuplji, stariji i bolji destilat u koktel, da je samim tim i taj koktel bolji. Po mnogim stručnim mišljenjima to je zaista ili stvar ukusa ili psihološkog treninga, ali ostaje pitanje koliko zaista konzumenti mogu da uoče tu razliku.

  • Stari recepti – White Lady, Aviation, Ramos Gin Fizz, French 75, Pegu i Vesper Martini čija je osnova džin u današnje vreme su jedni od najzastupljenijih klasičnih recepata koktela. Osim džina, sve više se u upotrebu vraća i američki ražov viski (Rye Whiskey), rumovi preko 12 godina starosti, razni biteri i amaro likeri kao i egzotični brendiji kao što su Pisco (peruanski brendi) i konačno absint.

Related image



Vizualni izgled koktela je veoma bitan

Konzumenti koktela danas u velikoj meri reaguju na vizualnu stimulaciju, pa je i odgovor koktel majstora fokusiran na to da kreacije koktela budu podjednako dobre kao i njihov ukus. Nije više retkost da se vidi kako kelnerica pronosi neki koktel kroz restoran, a da u njemu pliva jestiva orhideja (cvetovi kao što su pojedine podvrste orhideje – Anacamptis pyramidalis, Calypso bulbosa, Platanthera dilatata i druge, savršen su garnirung ili ukras koktelima). Koktel majstori danas koriste zaista svašta da ukrase svoje koktele, jer kao što je rekao stari Talijan Salvatore Calabrese, jedna od legendi bartendinga, koji je čitav svoj život služio i mešao pića u Londonu:

„Koktel treba da izazove efekt kod gosta isti kao i prelepa žena kod muškaraca. Na oko treba da je zavodljiv, na miris uzbudljiv i konačno na ukus – božanstven!“
izvor

Нема коментара:

Постави коментар